Een onderneming runnen en een website beheren gaan tegenwoordig hand in hand. De website vormt namelijk de online versie van je bedrijf waar consumenten een eerste indruk opdoen, naar meer informatie op zoek gaan en hopelijk de gewenste actie uitvoeren. Met andere woorden bepaalt de website of je onderneming draait of niet, en net daarom is het belangrijk om deze op punt te stellen. Maar hoe doe je dat? Hier zijn alvast 5 aspecten die niet mogen ontbreken. 

1. Sociale bewijskrach

Zijn er prestaties die je onderneming reeds heeft neergezet waar het gerust trots op mag zijn? Dan is de website de ideale manier om deze te tonen aan je doelgroep. Sociale bewijskracht kan gaan van getuigenissen en beoordelingen tot casestudies van tevreden klanten. Het  zal helpen om het vertrouwen in je bedrijf te vergroten en klanten aan te trekken. 

2. Responsief en gebruiksvriendelijk

Een website die niet responsief is, kan niet worden gelanceerd. Om aan de noden van consumenten te voldoen, moet je dus altijd ‘mobile-first’ denken. De kans is namelijk groot dat zij jouw website zullen raadplegen via hun smartphone. Wanneer deze zich dan niet aanpast aan het kleinere scherm, zal je je doelgroep al snel verliezen door het slechte design. Weet je niet meteen hoe dit moet? Laat dan een webdesign maken door een professional. 

3. Snelle laadtijd

Onderschat het belang van een snelle laadtijd niet, want dit bepaalt of bezoekers doorklikken op je website of deze verlaten. Consumenten zijn het gewend om onmiddellijk de pagina te zien te krijgen die ze hebben opgevraagd. Verklein hiervoor afbeeldingen en minimaliseer het gebruik van externe scripts. 

laadtijd

4. Integreer een blogsectie

In de blogsectie op je website kunnen bezoekers terecht voor waardevolle inhoud in verband met je onderneming. Die inhoud helpt enerzijds enorm bij het aantrekken van extra bezoekers, en anderzijds bij het opbouwen van een goede reputatie als expert in je vakgebied. Belangrijk hierbij is uiteraard dat de inhoud relevant is voor de doelgroep. Ook voor het integreren van een blogfunctie kan je hulp inschakelen van bijvoorbeeld een webdesigner in Antwerpen

5. Integreer sociale media

Koppel je social media-accounts altijd aan je bedrijfswebsite via links, en integreer voldoende deelknoppen. Op die manier klikken bezoekers makkelijker door naar bijvoorbeeld je Instagramaccount, en wordt de inhoud op de website sneller gedeeld. Je online aanwezigheid zal dus worden vergroot waardoor je meer kans maakt om viraal te gaan.